Ute i naturen

Va ute igår och släppte vovvarna.. det gick väl inte som vi hade väntat oss riktigt..? Vi hade ju tänkt att valparna skulle hänga på oss men icket! När dom fick se att acce drog iväg så skulle dom försöka att följa han.
Pyttsan! Det gick ju inte speciellt bra med tanke på deras korta ben och dåliga lokalsinne... Vi stod och vissla,ropa och hojta.. skrämde ju såklart allt vilt som fanns att skrämma.. Men tillslut så kom dom små rackarna! Blöta och eländiga...;) men söta ändå.
Sen efter det så insåg dom att springa efter acce inte va någon bra idé!
Men vi hade de himla roligt! Vi åt uppstekt palt med smör och lingonsylt,korv,saltfläsk och torkat renkött med lite kaffe på det..=) inte illa!
Idag när julle kom hem från jobbet så åt vi middag och sen drog vi iväg och släppte Acce och Ilex.
Det tog bara 10 min så satte acce igång å skällde.. Det va ett riktigt spännande hardrev! =) Har spelat in på telefon, vi hade så bra vind och då kom dom ganska nära..=) riktigt kul! Vi blev så stolta=)
Men Ilex va trött.. de va tydligen jobbigt att försöka hänga på acces tempo... söt!


Idag (fredag) ska jag och joel lyxa till det och äta orre och tjäder..=)!! men see gött!!
Till det blir de nå gott vin och nån öl. Till efterrätt blir det glass,vinbär och punsch!! Efter det blir de lite festande.. vet inte än om vi kommer att vara här eller i Stensele?
Får väl se..?
Lördag blir det surströmmingsfest i Ensamheten. Det blir riktigt kul! Ser jag fram emot!
nä, nu ska jag lägga upp nå bilder sen vi va ute och sen ska jag krypa till sängs!

Sov gott mina vänner!
/Sandra*


ADJÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0